HORARIS SESSIONS DIMARTS DE NOVEMBRE I DESEMBRE

HORARIS SESSIONS DIMARTS DE NOVEMBRE I DESEMBRE
Descarrega't aquí el tríptic de novembre i desembre

dimarts 21 de gener de 2020



Jim Jarmusch. Estats Units, 2019
amb: Bill Murray, Tilda Swinton, Iggy Pop, Adam Driver,
Steve Buscemi, Chloë Sevigny i Tom Waits
VO en anglès amb subtítols en castellà. 104 minuts

Es tracta d’una pel·lícula de zombis..., però per damunt de
tot és una pel·lícula de Jim Jarmusch. Al llarg de la seva
carrera, el d’Ohio ha esdevingut un dels grans cineastes
del món, evitant la tensió dramàtica en favor dels temps
morts i trobant tragèdia i comèdia en les petites interac-
cions que puntuen la vida quotidiana. I, malgrat que, en
efecte, contempla les evolucions d’un cadàvers ambu-
lants, en ella —a part de la fi del món— no passa gairebé
res.
«La meva intenció primordial va ser aconseguir un humor xim-
plet, creant grans espais en pantalla perquè alguns dels meus
intèrprets favorits parlessin sobre el tipus de bajanades que
acostumo a escriure», assegurava Jarmusch en el Festival
de Cannes.
Jarmusch sap perfectament que ell no és el primer director
que utilitza el cine de zombis per parlar dels perills del
consumisme. «La gent em diu que la meva pel·lícula té el ma-
teix missatge que Zombi (1978) de George A. Romero. I n’estic
d’acord, però parlar d’això em sembla més oportú ara que lla-
vors. Jo visc a Nova York i allí hom no pot passejar pel carrer
sense cremar-se amb tots aquells cadàvers que no desenganxen
la cara del mòbil i no s’assabenten de res més. Quan els observo
em poso de mala llet.»



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada