HORARIS SESSIONS DIMARTS I DIMECRES D'OCTUBRE

HORARIS SESSIONS DIMARTS I DIMECRES D'OCTUBRE
Descarrega't aquí el tríptic d'octubre


dimarts 5 de desembre de 2017


Claude Barras. Suïssa-França, 2016
VO en francès amb subtítols en castellà. 66 minuts

Aquesta delicada peça d’animació s’allunya de qualsevol
dramatisme exacerbat per a erigir-se com un film de tall in-
timista, emocionant i emotiu, que opta per la transmissió de
valors tals com l’amor, la compassió o el suport mutu per a
superar les situacions més adverses.
A partir de la novel·la original de Gilles Paris, Céline Sciam-
ma, que ja es va apropar a la infantesa en la interessant Tom-
boy (2011), signa un guió marcat per la concisió i la precisió
que juga amb metàfores tan senzilles com efectives a l’hora
de reflectir l’estat d’ànim dels personatges: l’ull esquerre de
la petita Alice sempre cobert pels seus cabells; Camille, la
darrera en arribar a l’hospici i revolucionar-lo llegint Kafka,
o la vivenda plena de plantes de Raymond, el policia que viu
sol «perquè a voltes són els fills els que abandonen els seus pares».
Però no tot es redueix únicament a les decisions dramatúr-
giques: les apostes visuals són igualment brillants. El treball
d’stop-motion dota de carnalitat als rostres dels nens fins a
vivificar les seves mirades («Es veu en els seus ulls que ja ho ha
vist tot», diran de Camille després de descobrir el seu passat).
La fotografia tenebrosa que, a mesura que el relat avança, es
va amarant de llum o l’alçada a la que es situa la càmera,
revelen el complex entramat que aconsegueix situar-se en-
tre el conte moral i el realisme social. A més el control del to
li permet a Barras parlar sense embuts sobre temes com el
suïcidi, la drogaddicció, les deportacions o l’abús sexual. Tot
això sense abandonar aquell món infantil on s’inscriu l’obra,
anivellant el conjunt amb un tendre sentit de l’humor.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada