HORARIS SESSIONS DIMARTS DE NOVEMBRE I DESEMBRE

HORARIS SESSIONS DIMARTS DE NOVEMBRE I DESEMBRE
Descarrega't aquí el tríptic de novembre i desembre


dimarts 3 de setembre de 2013



Pedro Almodóvar. Espanya, 2012
amb: Antonio de la Torre, Hugo Silva, Migul Ángel Silvestre, Laya Martí, Javier Cámara, Lla Dueñas, Cecilia Roth, Guillermo Toledo, Paz Vega, Blanca Suárez, Penélope Cruz i Antonio Banderas
VO en castellà. 91 minuts

Un grup de personatges diversos viu una situació de risc dins d’un avió que es dirigeix a Mèix D.F.
<<Un avió s’enlaira de Barajas a mitja tarda. Hora i mitja després observem que els passatgers de classe turista van tots misteriosament dormits i els de classe preferent estan tensos intuint que passa alguna cosa.
Els viatgers de la classe preferent són una parella que s’acaba de casar, rebentats per la festa del seu casament, un financer estafador, sense escarafalls en els negocis i pare afligit per l’abandó de la seva filla, un consumat seductor amb penediments que intenta acomiadar-se d’alguna de les seves conquestes, una vident rural, una reina de la premsa del cor i un mexicà que amaga un gran secret, cadascú amb projectes de feina o de fugida cap a Mèxic D.F. Tots amaguen algun secret, no únicament el mexicà. La indefensió davant el perill provoca entre els passatgers i la tripulació una catarsi generalitzada que acaba esdevenint la millor manera de fugir de la idea de la mort.
De nit, l’avió aterra de manera improvisada en un aeroport fantasma construït en plena planura manxega. Tots els passatgers han ingerit algun tipus d’elixir. La diferència es troba en què els de classe turista han estat drogats amb ansiolítics per ordre dels pilots, que , d’aquesta manera, s’estalvien les protestes i les queixes de la classe majoritària. I els de classe business són narcotitzats utilitzant una vella combinació dels anys 80, l’aigua de València (cava, vodka i suc de taronja) barrejada amb una bona dosi de mescalines sintètiques. Una barreja que torna la gent més social, desinhibeix i excita sexualment. A més de recordar i retre homenatge a un dels moments de major llibertat, els anys 80, el còctel té la funció d l’elixir que prenen els personatges en la literatura clàssica i que dóna lloc a comportaments extraordinaris que d’altra banda no haurien estat possibles.
La pel·lícula no és una comèdia realista, ni surrealista, ni neorealista, sinó una comèdia irreal i metafòrica. El relat transcorre majoritàriament en un indret hipnòtic i laberíntic: el cel sobre Toledo. El vol dona voltes i voltes, no és difícil trobar-hi una metàfora de la societat espanyola, comandada per l’actual gover, que viu una situació de risc permanent, i que es veu obligada a un aterratge d’emergència, sense saber quan ni on es produirà. Des que la rodàrem, el valor metafòric de la pel·lícula ha augmentat amb els darrers esdeveniments que sacsegen la classe política i les institucions espanyoles.>>

TRÀILER                                                       PEDRO ALMODÓVAR

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada