dimarts 25 de setembre de
2018
Paul Thomas
Anderson. Estats
Units, 2017
amb: Daniel Day-Lweis, Vicky
Krieps i Lesley Manville
VO en anglès amb subtítols en castellà. 130 minuts
En el glamurós Londres dels anys 50, un cop acabada la
guerra, el cèlebre modista Reynolds Woodcock i la seva
germana Cyril són el centre de totes lesmirades en el món
de la moda britànic: vesteixen la reialesa, artistes de cinema,
riques hereves, membres de l’alta societat, debutants
i dames amb l’inconfusible estil de la Casa Woodcock.
Per la vida del dissenyador desfilen tota mena de dones,
brindant-li inspiració i companyia, fins que es creua en el
seu camí una jove de conviccions fermes, Alma, que ben
aviat esdevé un pilar del seu dia a dia com a musa inspiradora
i amant. La vida de Woodcock, fins aleshores acuradament
controlada i planificada com tots els seus patrons
de costura, es veu sacsejada per l’amor.
Fou el modista Cristóbal Balenciaga qui va inspirar el
personatge
de Reynolds Woodcock, un obsessiu geni de l’alta
costura que detestava la idea d’allò xic perquè buscava
crear peces atemporals sense adonar-se que això anava
contra els principis bàsics de la moda. A Anderson li fascina
ara parlar sobre Balenciaga. De la seva mestria i dels
elements de repressió sexual que es detecten en els seus
vestits: escultures prodigioses que no semblen pensades
per a dones que sagnen, desitgen i pateixen, sinó per a
éssers superiors. «Portava
una existència monacal, tenia una
relació molt combativa amb la premsa i es mantenia allunyat
de les pàgines de societat»,
assenyala Anderson.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada