HORARIS SESSIONS DIMARTS I DIMECRES DE SETEMBRE

HORARIS SESSIONS DIMARTS I DIMECRES DE SETEMBRE
Descarrega't aquí el tríptic de setembre


dimarts 3 de desembre de 2013

Sacha Gervasi. Estats Units, 2012
amb: Anthony Hopkins, Helen Mirren, Scarlett Johansson, Toni Collette i Jessica Biel
VO en anglès amb subtítols en castellà. 98 minuts

Hitchcock està basada en el llibre Alfred Hitchcock and the making of Psycho d’Stephen Rebello (1990), on es narra amb tot detall el perquè de tot plegat d’una producció que va suposar un punt d’inflexió en la carrera del cineasta anglès: “Hitch” va hipotecar la seva casa per produir-la ell mateix davant la negativa de la Paramount de finançar aquella història d’horror, transvestisme, necrofília i incest. La va filmar en blanc i negre, amb el seu habitual equip de la sèrie televisiva Alfred Hitchcock presenta, amb un petit pressupost de 800.000 dòlars…
D’altra banda, Hitchcock penetra en el costat obscur del realitzador i, en concret, en la seva relació amb la seva dona Alma Reville (1899-1982), muntadora, guionista i assistenta de direcció, que va treballar en totes les produccions del seu espòs des que es van casar.
A banda d’alguna anècdota divertida com l’escena en què Alfred Hitchcock organitza una reunió amb la premsa per presentar-los el projecte de Psicosis i tots surten amb el rostre desencaixat, realment allò que li interessa a Sacha Gervasi es vincular la producció de Psicosis a l’esperit existencial i creatiu d’Alfred Hitchcock. Psicosis és, sens dubte, la pel·lícula mitjançant la qual exorcitzarà el seu pànic a quedar-se antiquat. Ningú fins a aquell moment no havia fet una pel·lícula com aquella: un gràfic relat d’horror elevat a la categoria d’obra d’art. Psicosis satisfarà el seu desig per continuar innovant, modernitzant el cinema. Hitchcock ens obsequia amb escenes com aquella en què el cineasta observa des del bany, delectant-se, com la seva dona Alma Reville es vesteix; o com aquella en què persegueix àvid amb la mirada a una escultural rossa que es passeja per les prestatgeries de la Paramount vestida igual que KimNovak a Vértigo (De entre losmuertos); o comaquella altra on espia furtivament, a través del forat d’una paret, amagat darrera d’un quadre, com Vera Miles es despulla en el seu camerino per a les proves de vestuari. També veiem que el dimoni de la gelosia en Hitchcock adopta forma de… el psicòpata Ed Gein, qui l’empeny a desconfiar d’Alma, convertint alguns instants del rodatge de Psicosis en un acte de venjança: durant la filmació del mític assassinat a la dutxa protagonitzat per Janet Leigh, Hitch empunya el ganivet mentre imagina que acaba amb tots aquells que intenten “robar-li” la seva esposa i la seva pel·lícula…

TRÀILER                                                                           DIRIGIDO

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada