HORARIS SESSIONS DIMARTS DE NOVEMBRE I DESEMBRE

HORARIS SESSIONS DIMARTS DE NOVEMBRE I DESEMBRE
Descarrega't aquí el tríptic de novembre i desembre


dimarts 23 de gener de 2018

Olivier Assayas. França/Alemanya/Txèquia, 2016
amb: Kristen Stewart, Lars Edinger, Sigrid Bouaziz,
Anders Danielsen i Nora Von Waldstätten
VO en anglès amb subtítols en castellà. 104 minuts

«És una pel·lícula protagonitzada per un personatge contemporani
que realitza un treball molt identificat amb el món actual.
Però crec que també hagués pogut contar aquesta història
utilitzant una altra professió… El que m’interessavamostrar es
que Maureen, la protagonista, no disfruta amb aquesta feina i
se sent alienada per ella, un fet que s’ha anat tornant més i més
comú en la nostra societat, fins al punt de ser acceptat culturalment.
També m’agradava la idea que treballés per a algú que
gairebé no veu en persona, quelcom que es dona cada cop més
en l’entorn laboral. A més, pels encàrrecs que li fa la seva clienta,
el personatgemanté un contactemolt estret amb la indústria
de la moda, un teló de fons perfecte perquè resulta superficial i
extremadament materialista, però també és innegable que
manté una connexió amb la cultura i l’art, una ambivalència
que representa la forma com ens relacionem amb el món.
Mai no em vaig plantejar fer una història de fantasmes, de la
mateixa manera que no em vaig plantejar fer-la sobre el negoci
de la compra personalitzada. El que m’interessava era la fricció
entre l’estúpid treball diürn de Maureen i l’atracció cap a
alguna cosa que concerneix l’espiritual. En aquest món materialista,
ella troba una taula de salvació en l’art, les idees, la
imaginació… Vaig decidir que, en lloc de limitar-me a un pla
d’idees abstractes, la pel·lícula cobraria més força si ella tractava
de comunicar-se amb fantasmes i amb una dimensió espectral,
impulsada pel dol i pel seu desig de contactar amb el
germà que ha perdut.»

TRÀILER                                         OLIVIER ASSAYAS

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada