HORARIS SESSIONS DIMARTS DE NOVEMBRE I DESEMBRE

HORARIS SESSIONS DIMARTS DE NOVEMBRE I DESEMBRE
Descarrega't aquí el tríptic de novembre i desembre

dimarts 4 de setembre de 2012







MARTHA MARCY MAY MARLENE
Sean Durkin. Estats Units, 2011
amb: Elisabeth Olsen, Christopher Abbot, Brady Corbet, Hugh Dancy, Maria Dizzia i Julia Garner
VO en anglès amb subtítols en castellà. 102 minuts

Notable thrillerminimalista sobre els devastadors efectes psicològics d’una secta en la fràgil ment de la seva protagonista.
Martha, una noia de vint-i-pocs anys acaba de fugir d’una secta, refugiant-se en la llar de la seva germana gran Lucy i del seu cunyat
Ted. Tanmateix, si oblidar li resultarà extremadamanet difícil, el més complicat serà tornar a “encaixar” en un món normal i, sobretot,
assimilar què fou el que realment li va passar durant el seu captiveri.
Martha Marcy May Marlene no és una altra pel·lícula sensacionalista sobre cultes místics suposadament hedonistes, capaços d’anul·lar
la voluntat dels seus adeptes, de sotmetre’ls, on els abusos sexuals es disfressen d’alliberament i on la violència apareix amb terrible
naturalitat. La pel·lícula pot ser —i és— dura, aspra, lleugerament sòrdida, gradualment inquietant —el seu format de thriller així ho
exigeix—, però mai sensacionalista. Potser per això, en ella, el seu guionista i realitzador Sean Durkin ens descriu, de manera minuciosa
i detallista, gairebé antropològica, com és una secta.
A partir d’aquesta premissa, el cineasta alterna amb notable habilitat i força dramàtica dues línies narratives: una ancorada en el passat
—les traumàtiques experiències de Martha en la secta— i una altra en el present —la turbulenta relació de la noia amb la seva
família—, en ocassions difícils de distingir, ja que els records comencen a dominar la ment de la noia i, en conseqüència, la sevamanera
d’actuar.
Una allau de situacions pertorbadores, de sentiments i temors estranys accentuen la incapacitat de la protagonista per a reaccionar,
perduda en el laberint de les normes i responsabilitats heretades del seu pas per la secta: encara és MarthaMarcyMayMarlene, mare,
amant, germana, filla… Així mateix, la identitat fracturada, escindida, de Martha, es troba marcada per dos espais antagònics: una
cabana luxosa en un lloc de Connecticut i una granja aïllada en les muntanyes Catskill, al nord-est de l’estat de Nova York.
La pel·lícula no és només unminuciós relat de suspense, sinó també una inquietant reflexió sobre la identitat, la vulnerabilitat de l’ànima
humana i l’ànsia per establir forts lligams familiars en un món implacable. Parla sobre la necessitat que té qualsevol ésser humà de
pertànyer o formar part d’alguna cosa. Tothom assumeix rols diferents al llarg de la seva vida, Igual que molta gent, Martha no està
segura de qui és realment, però la seva situació és extrema.
LA GRAN ILUSIÓN



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada