HORARIS SESSIONS DIMARTS I DIMECRES DE SETEMBRE

HORARIS SESSIONS DIMARTS I DIMECRES DE SETEMBRE
Descarrega't aquí el tríptic de setembre


EL MÈTODE ULRICH SEIDL

El principi bàsic del mètode  és el següent: rodar una pel·lícula de ficció com si es tractés d’un documental per a integrar els instants reals, l’efecte sorpresa i l’imprevist en els elements ficticis.
No s’utilitza un guió a l’ús: les diverses escenes estan descrites amb detall però no tenen diàlegs. El guió es modifica i enriqueix constantment durant el rodatge.
El repartiment està format per actors professionals i no professionals. Idealment, els papers es distribueixen de forma que l’espectador no noti la diferència.
Durant el rodatge, els actors treballen sense guió. Els diàlegs i les escenes s’improvisen amb els actors.
El rodatge s’efectua cronològicament, permetent el desenvolupament de l’acció i mantenint totes les opcions obertes per a la finalitat de la pel·lícula.
Es roda en el lloc on transcorre l’acció. Només hi ha música si forma part íntegra de l’escena.
El principi de “mètode obert” aplicat durant el rodatge també és vàlid per al muntatge. Es reescriu la pel·lícula en la taula de muntatge mentre s’avaluen i es descarten preses. El muntatge és necessariament llarg per a poder distingir el possible de l’impossible. En el cas de Paraíso, un llargmetratge ha esdevingut una trilogia, tres pel·lícules independents que es completen.
Les pel·lícules d’Ulrich Seidl, a més d’escenes de ficció, també inclouen “quadres”, preses amb un enquadrament fix en què els actors miren directament a càmera.



SOBRE EL TERME QUE DÓNA NOM A LA TRILOGIA

<<En un sentit bíblic, el paradís és la promesa d’un estat de felicitat permanent, però en la indústria turística ha esdevingut un terme sobreutilitzat que evoca un desig de sol, mar , llibertat, amor i sexe. En aquest sentit, la paraula és aplicable a les tres històries, ja que descriuen la trajectòria vital de tres dones que intenten fer realitat els seus somnis.>>

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada